LUUS

Lite Udda, Unik och Speciell

Söndag 23.12-07 eller Dan' före doppardan'

Kategori: Fine på G

Shit asså, imorgon är det julafton, men det känns bara så overkligt! Jag har lite dåligt samvete för att jag inte har skrivit någonting sen jag fick jullov, men nu kommer här ett inlägg om min tid under jullovet, kanske halkar även någon annan dag in, men vad vet jag om det just nu? Skriver det jag känner för att skriva.
Onsdagen den 19e december hade vi avslutning i skolan. Var roligt med samtidigt tråkigt att åka från alla kamrater i nästan 3 veckor, är så van vid att alltid ha dem i närheten! Men iallafall så var Wulfens "rap" ganska rolig å man fick sig några goda skratt ^^ Johannes gjorde ju inte heller saken bättre x) Lotta, Sofie och Nathalie verkade iallafall ha skoj åt honom xD

Efter avslutningen i skolan åkte jag med pappa till baracken och packade ihop det sista av mina saker som jag ville ha med under lovet, sa hejdå till Jonatan som redan var tillbaka i baracken och sedan bar det av mot Hallstavik där jag nu sitter. Dagen flöt nog på och om jag inte minns helt fel så var jag ut med Trisse och hundarna senare den kvällen, men mitt minne... *suck*

Dagen därpå, torsdagen den 20e december, var jag och mamma till Sollentuna till min tandreglerare. Tog en och en halv timme hos tandregleringen då jag nu fått räls hela nedre käken.. Inte så jätte skönt ska jag då be om att få tala om då det spänner som satan och jag inte kan tugga, läppen är söndertrasad och jag vet inte hur jag ska klara av julmiddagen imorgon! Men iallafall så var jag och mamma sedan till ett köpcentrum i närheten som jag tror heter Stinsen eller någonting liknande. Först åt vi på burger king och sedan strosade vi omkring i butikerna i hopp om att finna lite julklappar. Gjorde inga större fynd så när vi precis höll på att ge upp såg jag en butik som jag tyckte att vi kunde undersöka, och det var ju tur det! Den butiken, Vinn, var ingen dålig butik det heller! Där fanns allt och då menar jag verkligen allt! Hittade flera julklappar och gjorde även andra småfynd. Jag blev jätte glad när jag hittade coca-cola vanilj =D Har saknat den som fan sen de slutade tillverka den här i Sverige. Kom hem lite senare än tänkt kanske, men det gjorde nog inte så mycket.

Sen träffade jag Trisse, Robin och Emma! Så himla skoj att träffa er igen! Älskar er så mycket <3 ! Hade jätte trevligt, som vanligt. Följde sedan med Robin hem eftersom jag åkte med honom till Norrtälje dagen därpå.
Alltså var jag till Norrtälje följande dag. Åkte in tillsammans med Monica och Robin. De släppte av mig vid Roden medan de åkte till sjukhuset. Hälsade på min gamla klass, var så skoj att få träffa dem igen! Det kändes som förr när jag satt där och lekte tillsammans med dem! Jag har nog saknat dem en del sedan jag slutade iallafall... Mer än jag trodde. Men jag vill faktiskt inte tillbaka. Jag trivs så bra på Forsmark, speciellt med lärarna, men om jag tänker efter så var det nog inte så illa på Roden, var nog riktigt bra. Men det blir så som man gör det till och jag gjorde det till ett helvete för att jag inte skulle ha problem med att flytta till Forsmark sen. Som sagt så var det jätte kul att få träffa dem igen!

Sen kom Robin och Monica och hämtade mig och Jens och åkte till Intersport och sen gick jag och Robin ner på stan, stannade till vid ICA Kryddan för att jag skulle köpa mig en yoghurt eftersom jag var så hungrig eftersom jag inte kan tugga.. Men då kunde jag inte betala med kortet! Robin ryckte sån tur var in och jag insåg att min nya plånbok har magneter och alltså har mitt kort avmagnitiserats, måttligt kul! Så vi letade reda på kontoret i Norrtälje där jag betsällde ett nytt kort och även kunde ta ut pengar så vi fortfarande kunde gå på stan en stund.
På kvällen var jag ut med Trisse och hundarna igen, blev en lång promenad. På vägen hem från Trisse sen pratade jag med Jonatan som chockade med att skicka SMS och sedan kunde han även ringa också^^.

Dagen därpå var jag till apoteket och hämtade ut mediciner och salvor med mamma. Ringde sen och övertalade farmor att koka gröt till dess att jag, pappa och Stoffe kom ut efter en gran^^ Så en stor bonus på dagen var att få farmors risgrynsgröt som hon alltid kokade förr till att vi kom ut och hälsade på. Som alltid var det mums, dessutom lättuggat, så jag klagade inte över att få ett ordentligt mål mat!

När jag kom hem promenerade jag och Zazza till Trisse för att jag skulle byta julklappar med Trisse och Emma. En kort visit eftersom jag lovat komma hem och hjälpa med städning osv. Men som vanligt lika trevligt att träffa min groda och min fladdermus! Sedan var det till att städa här hemma.. Inte så kul men men.. Tillslut ledsnade vi och såg på film jag och Stoffe. Sen kom Robin och stannade till sent idag.

Idag har jag plockat och donat inför imorgon. Klätt granen och haft hyfsat trevligt med familjen. Men nu börjar jag känna hur tröttheten smyger sig på och funderar på om det inte är dags att sova lite kanske..
God jul!
Kramkalas

KOMMENTARER:

  • Sandra, F2N säger:
    2007-12-26 | 23:09:19

    Men gumman, vet hur det känns :/ inte kul..^^hoppas du får ett underbart lov :D Längtar efter att få krama dig igen.. PussPuss

Kommentera inlägget här: