LUUS

Lite Udda, Unik och Speciell

Onsdag 27.6-07 jaa.. burrigt?

Kategori: Fine på G

Jaa.. Mitt hår alltså, det känns som ett enda stort burr bestående av så lite hår som möjligt! Kan ju lungt säga att denna frisyr var en svår en att bli van vid! Men jag kan ju inte påstå att jag är missnöjd! För det blir nog jävla tufft när jag insett hur jag ska inreda det hela *asg* Får helt enkelt pröva mig fram! Anna (frisören) tycker nog att det är ganska så spännande att klippa i mitt hår, eftersom jag säga åt henne att göra som hon vill typ.. Jag gillar när det sker extrema förändringar med mitt hår, det enda som jag saknar nu är att få färga det mörkbrunt eller någonting sådant, eftersom det känns ganska så lamt att vara blond med mina extrema frisyrer och jox, det går inte riktigt ihop sig. Men det är inte så lätt att färga när man riskerar värsta allergiska reaktionerna och det är det inte värt! Men det var alltså igår som jag var och klippte mig..

Var å våldgästade hemma hos Trisse direkt efter jag klippt mig. Där var det full fart att packa väskorna eftersom de for till Tallinn igår. Trisse tappade även hakan när hon hörde vad hennes mobilräkning gått på och kastade sig på datorn för att kolla upp, å så anklagar hon mig för att skicka henne för mycket SMS som hon absolut måste svara på.. Det är väl inte mitt fel att hon måste svara på dem.. Eller?

På väg hem igen träffade jag på Tobbe som var vid lekparken med sina dagisbarn =) Stannade och pratade lite med honom, han trodde först att det var Emelie som kom.. Det måste ju vara bra, eftersom hon är så söt å tycker nog Tobbe att jag är nästan lika söt xD

Det var en jätte härlig dag, varmt och skönt och jag tog mopeden till macken och tankade för 60,02 kr (*asg*) och sedan åkte jag ut till Robin och var där och tittade på medan han meckade cykeln och fick sedan samtal av mamma att jag var tvungen att åka hem igen.. Men det var inte så jätte bråttom eftersom det mest handlade om att Zazza inte skulle behöva vara hemma ensam så jätte mycket eftersom hon var det i måndags, men det dröjde inte så länge innan jag och Robin åkte hem till mig, så det vart nog inte någon större nöd på henne ändå.
Tove och Emz var förbi en sväng efter att de vart i Norrtälje och vi satt och snakkade, eller jaa.. Emz flummade mest och i skrattade åt henne x)

På kvällen var vi hem till Tove och spelade kubb och sjöng singstar, Jag, Robin, Tove, Linus, Amanda och Tobbe. Det var trevligt när vi tjejer för en gångs skull vann, med god marginal, på SingStar. Annars blir det bara oavgjort! Men i kubbspelet så lät vi tjejer killarna vinna då vi tyckte att det blev så drygt tillslut att vi kastade ned kungen, vi kom fram till att det skulle bli så jobbigt att trösta tre rödögda storbölande pojkar.. xD
Det var iskallt att köra hem på mopeden sen.. Men blev snabbt varm igen efter en välsmakande kopp te =)

Idag har det vart sååå trist! Dåligt väder och då känns det i hela kroppen! Hade astråkigt hela förmiddagen, satt och spelade Alfapet med Robin efter att ha gått med Johannes till dagis och sedan plockade jag på rummet medan Robin spelade tetris på sin mobil, kunde ju inte gärna sitta vid datorn eftersom det bara finns el nere i källaren (fortfarande ingen el i min del av huset) och pappa sover där nere i arbetsrummet eftersom det är lungt och svalt där nere.. Dessutom har vi bara internet på en enda dator eftersom det andra modemet kraschade någon gång för någon vecka sedan.. Ungefär samtidigt som jag blev strömlös på mitt rum! Men det är ju mysigt med levande ljus, men det ger inte tillräckligt med ljus om man vill göra någonting på kvällen, så som jag är som gärna kommer på om kvällarna att jag ska städa mitt rum! Ja, jag är en sådan där nattmänniska som kommer på allting om kvällarna som jag borde gjort om dagarna, men det är ju inte kul att vara vaken på dagen som alla andra, utan jag tycker om att gå mot folket och vara vaken på kvällarna.. *asg* Kan ju bero på att jag är LUUS (Lite Udda Unik och Speciell) eller om det beror på att jag är pulver-emo.. Men nu har jag och Trisse kommit fram till att man inte ska tillsätta vatten till pulver-emo, det ska vara C o l a ! Eftersom jag blir så hyperaktiv utav sådan, speciellt när jag är trött.. Det är nog inte alltid en bra kombination :


Övertrött Fine + Coca-Cola -> HyperAktiv Fine
ÖtF + CC -> HAF

Visst, det går väl bra om man känner för lite skoj, eftersom det är ganska så svårt att hålla sig för skratt när HyperAktiva Fina är igång xD Eller hur kompisar?

Fick ett brev på posten idag, och gissa vad! Mina betyg! Och ni skulle bara sett hur jag stod och skuttade och skrattade som en tok efter att ha insett att jag fick Godkänt i Historia A och Matematik B! Jag kunde inte sluta le! Blev så jätte glad för det eftersom det betyder att jag inte fick något IG! Nu är jag stolt över mig själv, att jag faktiskt var så duktig som lyckades med det!

Nee.. nu har jag inte så mycket mer att skriva..
Kramkalas!

KOMMENTARER:

  • Robin säger:
    2007-06-27 | 21:00:57

    Hehe, hyper aktiv är väl bara förnamnet där då ;P men de är ju mindre kul om man måste ta hand om dig också sen ;) Kommer aldrig glömma den kvällen ska du veta :P haha

Kommentera inlägget här: