LUUS

Lite Udda, Unik och Speciell

Onsdag 30.5-07 duttelidutt

Kategori: Fine på G

Nee, jag vet inte vad jag kan kalla denna dagen. Jag har egentligen inte så mycket att berätta förutom att jag har haft huvudvärk i tre dagar och det känns inte så jätte roligt. En mild migrän kanske man kan kalla det eftersom det inte är så enormt smärtsamt. Men i måndags var huvudvärken hemsk! Men igår mådde jag mest illa och huvudvärk på det. Idag känner jag bara huvudvärken.
Igår så satt jag och mamma med mina papper om inackorderingsbidrag och det var ett jävla krångligt papper om man frågar mig! Jag sprang upp och ned mellan datorn och köksbordet med olika siffror, men tillslut kom jag och mamma överens om att blanketten blivit för kluddrig och gick ned och skrev ut en ny och fyllde i den framför datorn. Tillslut blev det nog bra.

Jag och mamma måste sätta oss med våra blommor igen snart och göra blad åt dem också! Undrar när vi får tid till det då. Skall ta bilder sen som jag kanske kan lägga upp här, men vi får se hur det blir.

Har gjort min svenska muntliga redovisning idag inför hela klassen. Jag fattar inte att jag klarade av att göra det! Jag tillochmed började slappna av efteråt och kunde lungt men samtidigt skämtsamt svara på frågor! Jag är stolt över mig själv och jätte glad över att jag verkligen klarade av att göra det eftersom jag alltid haft jätte svårt med att tala inför en klass på det viset, men nu gjorde jag det är stolt som fan! När jag kommer hem skall jag verkligen belöna mig själv! Dessutom pratade jag om ett mindre normalt ämne, om Preventivmedel.. Asså, folk tycker nog inte att jag är så normal som hatar att stå framför klassen och redovisa och väljer ett sådant ämne. Men det är så bara att om jag skall göra någonting så skall jag göra det ordentligt, om någonting som man kommer att komma ihåg, så som Arvid gjorde, han hade en redovisning om leken/spelet "sten, sax, påse" jag tror inte att det är någon av de som var där och lyssnade som kommer att glömma bort det. Preventivmedel är egentligen inte någonting jätte intressant ämne på så vis, utan jag resonerade bara att det är någonting som alla borde ha kunskap om, vad man tar för risker genom att vara oskyddad osv.
Idas redovisning var inte heller så pjokig, Peking teatern (Ida kommer från Kina) och hennes mamma var där och visade sång, dans och spelade även lite teater för klassen. Det var verkligen uppskattat!
Men jag kan inte heller sluta att haka upp mig på Linas redovisning om Bermudatriangeln. Teorin som hon hade fått fram om den, om metangas som finns under slammet på botten som är en grön gas så som piloten hade beskrivit ur passagerarplanet som hade flygit däröver någon gång för ett antal år sedan.
Jag kan ju inte påstå att redovisningarna som mina klasskamrater kommer på är dåliga på något vis! Alla är bra eller intressanta på sitt lilla vis, tex så är det bra att man iallafall känner igen vissa personer, att de gjort någonting för världen eller bara för lilla Sverige. Sedan finns det sådana ämnen som bara är bra att vara medveten om eller som bara är på ploj =D
--
Nu sitter jag alltså i skolan och väntar på bussen som går klockan 17.20 eftersom vi slutar 16.30 och då missar jag bussen som går 16.25 och måste då sitta här vrålhungrig som jag är. Men det är ju lungt! Nu är det bara 30 min kvar innan bussen går och då kan jag istället jobba på att ha någonting som du kan underhålla dig med. Säkert jätte intressant!
Imorgon har jag svenska muntligt omprov om medeltidens litteratur eller någonting sådant, astråkigt men det måste ju tyvärr göras, får jag inte godkänt så blir jag inte heller godkänd i kursen och jag har ingen lust att gå om hala svenska A bara för att jag inte lyckades på sista provet.. Men det är ändå tungt, assvårt när man inte kan få in någonting i huvudet eftersom det är så grymt ointressant!
Så efter min lilla belöning till migsjälv så måste jag sätta mig och plugga en massa.. blä!

Kramkalas!

KOMMENTARER:

  • Pontus säger:
    2007-05-31 | 09:27:42
    Bloggadress: http://mediedrev.blogg.se

    Lycka till på svenskprovet och hoppas huvudvärken släpper :)

Kommentera inlägget här: