LUUS

Lite Udda, Unik och Speciell

Måndag 28.4-08 Strangers...

Kategori: Fine på G

Jag är som sagt lite dålig på mitt bloggande och nu när jag kollade in igen så upptäckte jag två främlingar som kommenterat min förra inlägg! Ingenting speciellt, men iallafall, alltid kul att upptäcka några nya.

Idag har jag spenderat någon timme med nationella Eng B igen, writing delen. Som alltid när jag ska skriva någonting så tror jag att jag inte höll mig alltför bra till ämnet, men det kanske går ändå. Har iallafall en soft vecka framför mig med ett prov och en 45min lektion idag, buss till bostadsområdet klockan 12.15, softa där hela eftermiddagen. Imorgon är det friluftsdag och vi har aktiviteter att hitta på utomhus för att sedan sluta senast 14.30 och sen ska jag försöka ta mig till Hallstavik så snart jag kan.
Sen är vi leediga! Så sweet!

Helgen som var har vart lovande. Pappa kom och hämtade mig här i Forsmark i fredags och vi åkte till optikern i Hallstavik för att jag skulle göra syntestet som krävs för att man ska få övningsköra. Jag klarar mig utan glasögon iallafall. Sen var vi hem och väntade på att mamma och Johannes skulle komma hem så vi kunde åka ut till farfar i Norrby.

Ute i Norrby fikade vi lite i solen och pratade lite. Jag gick in en stund och gick upp på övervåningen och kände käslorna svälla fram i mig och jag började tänka på farmor igen, flera gånger under veckan har jag tänkt på henne och då har tårar trängt sig fram ur ögonen, och även denna gång så rann det en tår nedför min kind.
Men det är väl mitt sätt att sörja, ta det lite då och då och låta sorgen ta sin tid.
Efter besöktet hos farfar förväntade jag mig middag så jag kunde sticka hem till Tove och träffa kompisarna, men det var ingen som ställde sig och gjorde iordning det, så jag tog tag i det och tillslut blev det en enkel middag iallafall. Jag och Robin åkte till Tove och blev där under kvällen innan vi åkte ut till Herräng (kidnappade även Zazza med mig) och spenderade natten där.

Lördag förmiddag åkte jag, mamma, pappa och Johannes till Norrtälje och handlade. Vi tog även en sväng förbi faster och våldgästade eftersom Johannes tjatade på att få träffa Adam och Axel. Så vi blev där ett tag och fikade.
Sedan började preparationerna inför middagsbjudningen, eller ja, morbror med familj kom över och åt. Vi hade premiärgrillning för året och det blev en riktigt god middag.
Sen kom jag och Robin på att vi skulle sova ute i vår husvagn för att få vara ensamma, även om vi sover hos mig. Så vi gjorde iordning därute och det var skönt att få sova ifred och slippa Johannes på morgonen.

Söndag var det en liten tävling uppe på BMXbanan med Östhammars klubb och våran klubb. Stoffe var med och cyklade, inte för att det gick så bar för honom eftersom han fick vara med några lite bättre än honom, eller mycket i enskilda fall. Men det verkade som om han hade kul iallafall men jag höll mig hemma och pysslade om min Zazza. Jag borstade pälsen på henne, klippte hennes klor och badade henne, jag var väl inte så jätte poppis just då... Men hon blev ren och fin iallafall.
Efter tävlingen åkte vi ut till farfar och hjälpte till där ett tag, högg ved och rensade lite mer bland saker. Men jag fick även roa mig då vi fick igång farfars andra bil och jag fick köra lite, det var kul och jag har mycket att träna på! Men det är väl så när man knappt har kört någonting.
Sen åkte jag med Robin till Forsmark och han stannade inatt och åkte sen imorse vidare till Uppsala.
Kramkalas
Kommentera inlägget här: