LUUS

Lite Udda, Unik och Speciell

Snart nyår!

Kategori: Fine på G

Tiden går... Känns som om jullovet är påväg att ta slut...
Julafton vart trevlig och tårtan jag (eller jaaa.. Mamma... XD) gjorde blev väldigt uppskattad!
Började julafton med att jobba fram till 14 när vi stängde. Åkte hem och började direkt med att göra tårtan. Den vart klädd i rosa marsipan/sugarpaste med små tomtar på och en snögubbe. Mamma lyckades verlkligen med de figurerna.
När tårtan var färdig duschade jag och Robin och gjorde oss iordning. Sen bar det av till Herräng och hem till Robins mormor. Där blev jag direkt kommenderad till köket och göra iordning den varmrökta laxen. Sen var det julmiddag.
Öppnade lite paket, skrapade lotter och fikade. Sen ville jag till kyrkan i Häverö och tända ljus i minneslunden för farmor, så dit åkte jag och Robin.
Ingen av oss hade vart där tidigare, Robins morfar ligger också där. Det var bland det jobbigaste jag gjort.. Vi stog båda där och grät, det gick helt enkelt inte att hålla tårarna tillbaka.
Vi åkte över Hallsta tillbaka från kyrkan, så vi stannade till hemma hos mig för att få upp humöret lite. Det första jag gjortde var att gå in till mamma i köket och kramade om henne, självklart undrade hon vad det var och jag bara sa att vi vart till minneslunden. Vi kom iallafall lagom till julklappsutdelningen och barnen var glada så som barn ska på julafton. Känns lite komisktatt säga att de var som små barn på julafton, eftersom det var ju faktiskt så. Det tog inte så lång tid för oss att få upp humöret.
Sen bar det av tillbaka till Herräng...
Senare.. Jag och Trisse åkte till Simon i Avesta och var där två dagar. Vi hade jätte mysigt och trevligt, ingen av oss kände riktigt för att åka hem när vi satt i bilen mellan Avesta och Uppsala där vi skulle byta från Simons bil till Robins. Men det hände någonting lustigt iallafall längst vägen XD
Simon ville köpa någonting att dricka samt gå på toa så vi stannade vid en mack i Sala. Jag och Trisse står utanför bilen och väntar och rätt vad det är kommer en finne fram till oss. Så han ställde sig där och snackade med oss. Jag tänkte inte mer på det, men Trisse kopplade direkt att han stog och flirtade med oss... suck.. Simon beklagade sig över att det inte gick att lämna oss ensamma 2-3 minuter ens utan att vi får något ragg... Haha XD
Sen har dagarna gått och jag har jobbat idag, trots hostan och snuvan.. Nu på kvällen har jag även lyckats med lite feber........
Hoppas bara att jag kan jobba på nyårsafton... Behöver verkligen tjäna lite pengar medan jag kan.
Nu blir det mys med älskling <3
Kommentera inlägget här: