LUUS

Lite Udda, Unik och Speciell

Söndag 17.2-08 Vilken jävla dag!

Kategori: Fine på G

Vaknade av att telefonen ringde imorse och i andra änden hörde jag farfars röst, jag kände inte igen den till en början men sedan sa det pling i skallen och jag var vid fullt medvetande. "Farmor är död"
Hela världen rasade nästan samman. Tack Robin för att du fanns där <3 Ringde sedan till mamma med gråten i halsen och sa att farfar ringt. Ringde sedan till Trisse och kunde knappt hålla tillbaka tårarna. I nästa stund var Trisse och Pontus här och Trisse tröstade mig <3 älskar dig gumman. Sen ringde mamma igen och sa att hon ringt morfar för att jag och Stoffe skulle slippa vara ensamma, att vi kunde åka med ut till Herräng och vara där över dagen.
Morfar kom och jag, Zazza, Stoffe och Robin åkte ut till Herräng.
Sen har jag vart därute hela dagen, tagit promenad med Zazza och Robin. Stoffe verkar inte tagit det hela lika hårt som jag, men det är ju olika på olika människor.

Jag kan inte förstå att det är sant. Jag har fruktat att den här dagen ska komma i flera år. Kan inte tänka mig ett liv utan min farmor, min älskade farmor som alltid kokade risgrynsgröt och rostade mackor med leverpastej till vi kom ut när jag och min bror var yngre. Farmor som alltid vart så snäll och underbar, suttit där med mig vid fikabordet och pratat om allt möjligt. Jag vill inte att det ska vara sant!

KOMMENTARER:

  • Lotta säger:
    2008-02-24 | 00:49:42
    Bloggadress: http://LottaM.blogg.se

    Upp med hakan, sötis.. Hon har det bättre nu och hon kommer alltid finnas med dig. Bara du aldrig släpper ifrån dig dina minnen med henne :)

Kommentera inlägget här: