LUUS

Lite Udda, Unik och Speciell

Torsdag 5.6-08 Robins student!

Kategori: Fine på G

Idag tog min älskade Robin studenten! Han sov hemma hos mig och åkte tidigt imorse, men jag var nog allt vaken då! Jag var vaken bra många timmar inatt faktiskt... allt som allt sov jag ungefär tre timmar totalt. Robin klagade väldigt mycket över det då jag vred och vände ganska mycket på mig... Klockan fyra imorse var jag upp och duschade och sedan tittade jag på tv fram till tjugo i sju, då gick jag upp till Robin och störde honom ganska mycket, efter fem minuter var han galen! Men efter sju så gick även han upp och jag gjorde honom sällskap medan han åt frukost och sen gav han sig av mot Uppsala
11.25 skulle Christer (Robins pappa) komma och håmta mig så jag hade ganska många timmar att döda kan man säga... Började med en kort promenad förbi blomsteraffären för att se när de öppnade, vilket visade sig vara en halvtimme senare... tillbaka med hunden och tittade på tv några minuter innan jag åter gick ned till blomsteraffären och köpte en ros att hänga om Robins hals när han kom ut från skolan.


Sen började jag göra mig iordning lite smått och tittade sedan på ett avsnitt Smallville innan jag kom på att jag skulle kunna göra någon nytta med att slå in Robins present. Ringde till mamma och frågade hur jag skulle slå in den och tog sedan fram presentpapper och snöre när Christer kom inrullande på bakgården.
Plockade upp Monika (Robins mamma) vid Kristinagården och sedan till Edebo för att hämta Jens (Robins bror) som kom med bussen från Norrtälje då han vart i skolan.
Påvägen in till Uppsala höll jag på att somna flera gånger, men kunde trots tröttheten hålla mig vaken p något konstigt vis. I Uppsala parkerade vi vid Willy's och gick sedan till Celsius skolan där Robin skulle bli utsläppt, mötte även upp Nella och Emelie där. Väntade i ungefär en halvtimme innan studenterna flög ut ur skolan och jag fick se min Robin med världens leende och en glad blå ballong i handen.
Alla avgångsklasserna stod uppradade längst skolbyggnadens ena långsida och efter att studenterna släppt sina heliumfyllda blåa och gula ballonger slöt Robin strax upp med oss.



Jag, Nella och Emelie åkte med Robin i hans bil till Boye och de andra kom efter. På Boye packade vi ihop det mesta av Robins saker för att försöka få med så mycket som möjligt till Herräng. Emelie och Nella var hungriga och gick till en pizzeria i närheten och beställde en pizza som de sedan satt ute och njöt av.
Efter att Robin sagt hejdå till Jim och Jennie åkte vi till Herräng.
Ute i Herräng kom det en del folk, Robins grannar, Tove och Linus slöt upp med oss och hela min familj, lite i efterhand kom även Robins morbror och kusin. Mamma hade gjort smörgåstårta på beställning som Robin njöt ganska så bra av, även Jens tyckte om den! Massor med fika blev det också, Christer hade tydligen haft fullt upp igår med att baka!
Robin blev glad över sin present från oss, ett armband som jag pratat förut med honom om att han borde ha. Han blev även jätte glad för de sura wienergummina som han fick av Tove och Linus.

Robin skulle promt iväg på BMXträningen sedan, och jaaa.. han fick ju som han ville, dock kom vi inte till träningen började, utan en halvtimme in på träningen.


Läcker posé XD
Jag var med och tittade på träningen och sen sa vi hejdå eftersom Robin åker till Kungsbacka imorgon, blir borta hela helgen.
Kommentera inlägget här: