LUUS

Lite Udda, Unik och Speciell

Lördag 31.5-08 Dååligt!

Kategori: Fine på G

Det är fruktansvärt hur dåligt mitt bloggande börjar bli! Men jg sitter inte lika mycket vid datorn nu längre heller, så det kan vara en del av förklaringen till varför det blivit såhär.
Igår, fredag, åkte jag in till skolan med morgonbussen eftersom jag trodde att jag skulle ha fysiklektion, men ack så fel jag hade där! Men jag pratade med lärare iallafall om uppgifter över sommaren samt. sådant som jag  skall ta tag i prep. veckan v.33. Vill vara så förberedd som bara möjligt till dess!
Sen ringde jag pappa och hörde om han inte kunde komma och hämta mig samma dag istället för att jag skulle vara med på avslutningen som var idag och inte göra någonting fram till dess.
Efter lunch så åkte jag med Fja till bostadsområdet och började packa och städa ihop rummet. Sen kom pappa med släpet och vi lastade genom fönstret. Väl hemma i Hallstavik igen var det bara att lasta ut allting igen och upp till övervåningen.
Pappa kom med förslage om att jag skulle flytta in i Johannes rum och han får flytta ut i hallen igen. Sagt och gjort! Jag och Robin hjäptes åt med att byta plats på sängarna och möblera om en del. Hittade även en del dammråttor som fick åka ned i dammsugarpåsen.
Nästan hela dagen ägnade jag åt att försöka packa upp så mycket som möjligt och få bra ordning. Till kvällen åkte jag och Robin ut till Herräng och sov. Zazza fick också följa med.

Idag gick vi upp vid åtta och såg till att vara hemma hos mig till nio då det inte fanns någon som kunde ta hand om Johannes. Till frukost ville han ha varm oboy med mina-marshmallows.
Efter att Robin fått titta på sin BMX-VM gick vi ned till centrum för at köpa lödagsgodis och jag skulle in på biblioteket och kolla efter boken Oliwer Twist av Charles Dickens eftersom jag valt den bland andra att läsa i sommar som uppgift i svenska B. Efter att personalen kollat både i hyllan och i deras källare tog de mitt nummer istället och skulle ringa när de fått tag i antingen deras ex. eller lånat in från något annat bibliotek.
 Sen har dagen flytit på, tog en promenad med Trisse, har packat upp mer saker och snart ser det ut som ett vettigt rum. Vid femtiden var vi till morfar på middag eftersom han fyllt år tidigare i veckan. Nu sitter jag hos Robin och spelar Guitar Hero innan vi ska åka hem till mig.
Kommentera inlägget här: