LUUS

Lite Udda, Unik och Speciell

Snö =)

Kategori: Fine på G

Snö, snö, massor med snö!
Och jag njuter som aldrig förr!
Kan ju börja med i torsdags när jag, Trisse, Simon och Robin var in till Uppsala och kollade på bio, "Twilight"!

Både jag och Trisse har läst boken och böckerna efter den och är båda lika sålda i serien. Som vanligt när man gör film av en bok missar man mycket men det var ändå en väldigt bra film tycker både jag och Trisse. Simon och Robin suckade väl både lite åt oss när vi ojjade oss över de heta killarna, man kan ju säga att de verkligen hittat rätt personer för rollerna.

Trisse och Robin sov hos mig i lägenheten i Gimo sen, eller Trisse satt tydligen och pratade med Håkan hela natten, inte så smart om man ska upp kvart i sju och åka till skolan sen, men hon tog sig genom hela skoldagen iallafall.
Det var planerat att jag och Robin skuille sova ut, men ingen av oss lyckades somna om efter att han kört Trisse till busstationen, så vi gav upp och tog det lugnt framför tvn istället.
Frammåt tolv ett någongång åkte vi till Hallsta.
Åkte ut till Norrby och körde lite med bilen, var ganska så läskigt att köra i snön.
Senare tog jag och Robin Zazza med oss till Herräng och spenderade natten där.

Lördagen var full med snö och när vi kom till Hallsta var familjen ute och skottade och vi passade på att busa i snön ett tag. Tog en del foton som jag tyvärr glömde att ta från mammas kamera, men de dyker väl upp någon gång kanske...

Sen var vi i Hallsta hela dagen, Trisse kom förbi och vi umgicks ett tag. Innan vi åkte till Herräng igen var vi och handlade till middagen som jag och Robin stod för, Monika och Jens verkade uppskatta den iallafall.
 Söndag förmiddag åkte jag tillbaka till Gimo, Robin körde mig från Herräng till Hallsta och det blev en tur i diket... Haha! Fick lite för mycket sladd på golfen och fick ringa Robins mormor som kom med sin lilla polo och med ett gott samarbete var vi uppe på vägen igen, jag bakom ratten på golfen, Robin i Polon och mormor framför golfen och puttade på.
Pappa körde mig till Gimo och jag passade på att städa och baka lite innan jag fick sällskap av Simon och sen Terese.

Idag tog vi bilen till skolan imorse, var ett jävla jobb att få den ur snön först, men det gick tillslut iallafall. Skolbussen blev sen så det tog ett tag innan morgonmötet kunde börja.
Jag, Terese och Simon började på en snögubbe innan lektionen och när vi kom ut igen var den ganska så modifierad...
Jag hamnade ett antal gånger i snön... Har nog haft snö överallt idag... Men det slutade efter att jag ramlade lite galet och tog emot med handen, sen har jag haft lite ont i vänstra handleden till och från...

På väg hem till Gimo igen blev det en tur i diket, det blev lite trångt när vi mötte en lastbil, men det var enkelt att få upp den igen iallafall, jag skrattade ganska ordentligt iallafall!

Kommentera inlägget här: