LUUS

Lite Udda, Unik och Speciell

Det känns bra

Kategori: Fine på G

Idag känns det som om det är en riktigt bra dag helt enkelt!
Började dagen med att upptäcka att solen redan sken innan jag ens hade börjat skina.
Tog 8.10 bussen till Östhammar för körlektion som gick riktigt bra, inte ett enda motorstopp som jag alltid annars får där. Vet inte varför men har alltid lyckats med det tidigare på de lektionerna, men när jag kör hemma får jag det typ aldrig! Men lektionen gick super och jag tappade knappt humöret heller! =)

Sen åkte jag till skolan och var med på halva fysiklektionen. Gick iväg med läraren och pratade om fysik B och matte E, så nu kommer det lösa sig också!

Efter fysiken var det lunch och jag åt en kycklingsallad, kycklingen var lite torr men annars helt okej.

Svenska litt. gest. gick super duper!  Innan lektionen började lämnade jag in två uppgifter som jag vart ganska seg med att lämna in, har haft dem klara och utskrivna ganska länge nu. Men de lämnade jag in nu iallafall och Britt, min lärare, blev jätte glad!
Under lektionen höll vi på med poesi och skulle skriva tre olika typer av dikter, en Haiku, en Limerich och en sonett. Jag gjorde klart mina mot slutet av lektionen och lät Britt läsa igenom dem och hon gillade dem!

Bara för att jag är på så fruktansvärt bra humör tänkte jag dela med mig av dem.

Limerich:
En liten tös från Hallstavik,
Liten och söt men ej så rik,
satt ute och skrev,
med en träslev,
En liten rad om lyrik.

Haiku:
En vårdag i Forsmark med sol,
Utan snö och slask
Önskar jag nu.

Sonett:
Sommaren nalkas med stora steg,
Fåglarna kvittrar och solen skiner.
Barnen med bara fötter knådar en deg,
Där de alla i leran springer.

Knopparna slår ut i färgstark blom,
Insekter sätter fart och flyger runt.
Vacker grönska är en sann rikedom.
Att vistas i sol är för oss alla sunt.

Tillsammans njuter vi av att sola,
Många önskar sig brunbrända ben.
Att stilla dricka en iskall cola
Är väldigt njutbart i solens sken.

Med detta poem undrar jag nu,
varför är ej sommaren här ännu?


Sen måste jag även lägga till att jag är enormt glad över att Terese kom fram till mig igår. Det betyder så mycket för mig <3 Är så glad över att du äntligen kom!
Kommentera inlägget här: