Plats för Hundarna ?

Allstå, jag blir ganska så irriterad när de aldrig finns någonstans att ta vägen med sina hundar när man är i stan, de får inte vara någonstans, och det finns ingen stans att knyta fast dem i närheten! Jag hade med min lilla gosiga schäfer Zazza till Norrtälje igår eftersom jag tyckte at hon behövde tränas lite.
Att ta in en hund på klädesaffärer känns lite otrevligt, eftersom hundhåren fastnar överallt, men det finns ju ingenstans att sätta henne! När vi skulle in på Kapphal och Lindex fick jag knyta fast Zazza i en av pelarna utanför entrén, H&M vart det räcket precis utanför entrén. B-Young fick jag ta med henne in och stå i dörren och vänta på att Danielle skulle titta klart, samma sak på JC. När vi skulle fika knöt jag henne fast i en liten krok nedanför fönstret, precis vid en trafikerad väg. Att man inte får ha in hundar på caféer förstår jag mig inte riktigt på, nära köket det kan jag ju förstå, kan man inte införskaffa hundzooner, där man får ha hunden? Men man sakall ju tänka på de som är allergiska också, men kan de då inte göra iordning ordentlig krok eller någonting så man inte behöver vara orolig för att hunden skall bli påkörd!
Man blir ganska så irriterad!


And if I don't see you
Good afternoon
Good evening and
Good night!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback