Är Jorden en hon?

Jag började fundera lite på det när jag gick förbi fönstret in till skolans bibliotek idag, för där sitter det en lapp där det står någonting i stilen :
"Våran planet, hur mår hon?"
Jag har aldrig tänkt på jorden som en "hon" det har alltid bara varit "den".. Vad är det för skillnad egenltigen? Det är nog en stor skillnad, eller det tycker jag iallafall! "Hon".. Det är någonting som man säger till någonting levande, jag menar om jag skulle prata om min väninna, då skulle jag ju benämna henne med "hon" inte "den". "Den" är så stelt, det är som om jorden inte skulle vara vid liv, det är bara någon pryl som känns oviktig, "varför finns den egentligen? Är inte den lite onödig?" Det skulle man väl aldrig kunna påstå! Hon är någonting levande, som lever för oss! Vi skulle knappast vara vid liv om inte hon fanns. Hon är en riktigt vän som inte lämnar oss i sticket, försöker rätta till oss, säger ifrån när vi gör någonting som hon ogillar. Är inte det egenskaperna som man söker hos en vän? Det är de egenskaperna mina vänner har iallafall, eller det är de egenskaperna som jag vill att de skall uppnå. Så Hon, Jorden är en äkta vän, en vän som är ärlig och som bryr sig om oss, även om hon kan verka hård ibland så är hon en riktig mjukis inuti..

Allt denna gången!

And if I don't see you:
Good afternoon
Good evening and
Good night

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback