LUUS

Lite Udda, Unik och Speciell

När livet leker

Kategori: Fine på G

Jag har haft ett par underbara veckor, vet inte riktigt vart jag ska börja, jag gissar på att väderväxlingen har stor del av det! Solen skiner dag ut och dag in och jag försöker göra så mycket som möjligt för att få vara utomhus och inte sitta inne i min bunker.
Naturstigen har torkat upp ganska så fint också, är bara de vanliga partierna där det aldrig riktigt torkar som man får balansera sig över, men jag och Nattan har gjort det vi kan för att underlätta promenaderna där. Vi tog en kväll och en förmiddag och byggde en bro, jättevackert! Det var lite slitsamt, speciellt under förmiddagen vi höll på för då sken solen så skönt och vi tog med för lite vatten. Lite trist är det att det finns de som kör med cross på stigen och har förstör lite, fast det är ingen större fara faktiskt.Vi har varit riktigt pyssliga där ute och hängt upp burkar på några träd för alla cigarettfimpar, tror inte att det är så nyttigt för djuren att råka få i sig dem.
 
 
Så här vackert blev det =) (från min Instagram @Wiiking90)
 
Frukost på balkongen, DET är lyx!
 
 
På baksidan har vi en liten uteplats med grill som vi får använda oss av och det har vi gjort ett par gånger nu. Första gången vart väl ingen hit, då det inte var så jätte varmt ute så det slutade med att vi åt inomhus iallafall, men andra gången blev en superhit istället! Jättemysigt verkligen med Robin, Lillebror, Nattan, Tiff, Nella och Staffan och sedan även Jens och Trisse en stund.
 
 
Sparka lite boll i gräset i väntan på maten.
 
Tiffany är inte så svår att flirta med, hoppade upp till Staffan utan att blinka.
 
 
Har försökt att spendera lite tid med min mamma också nu när hon är sjukskriven, dessutom har jag väl svårt att hålla mig borta från hennes nya fina kök (Spana mammas Instagram för bilder). Vi tog en tripp in till Norrtälje och handlade lite inventarier till både kök och badrum och självklart blev det en hel del annat också!
En fika nere på stan hann vi med inne på Café Hörnan där min kusin jobbar nu, extra trevligt blev det eftersom det var så lugnt där så Anna hade tid att sitta och fika med oss!
 
 
Anna visade upp sina skills som barista!
 
 
Efter vår fika stannade vi till hos Linn och Milo som hade några (massor!) plantor jag fick. Några gurka- och tomatplantor, fick även en Aloe vera! De står nu på min balkong och jag hoppas på lite hemodlade grönsaker i sommar!
 
Blev en till sväng in till Norrtälje i helgen som var, men då för att träffa "tjej-gänget" och äta middag, blev en kort träff, men bättre än inget så får vi hoppas på att vi hinner ses något mer nu när vissa har semester osv.
 
Har även hunnit ut till Norrby en sväng, där har jag inte varit på evigheter! Så tog med mig Nattan, Tiffany och hundarna, packade en fikakorg och åkte ut. En mysig timme att passa på att plocka lite mer rabarber, finns några plantor där ute! Så nu har jag snart hela frysen full! Haha! Blir måååånga pajer i sommar! Har även provat på att göra Rabarberlemonad, fast vet inte riktigt om man kan kalla det lemonad när det inte innehåller någon citron?
Har inte hunnit smaka den än, men håller tummarna för att jag inte häller ut den!
 
Kan lite lätt sammanfatta de senaste veckorna som riktigt underbara med underbara vänner och familj, visst saknas några av mina vänner som jag inte har träffat på ett tag. Ska ju inte säga att jag är den bästa heller på att ta kontakt alla gånger men jag vet ändå vart jag har er, hoppas ni känner detsamma med mig. Jag är kanske inte samma människa som jag en gång var, men jag värdesätter mina vänner lika mycket nu som då! 
 
Nej, nu ska jag passa på att städa medans det är så dåligt väder och innan jag ska iväg och jobba.
Kommentera inlägget här: