LUUS

Lite Udda, Unik och Speciell

Varför är den kvar?

Kategori: Fine på G

Varför har jag inte tagit bort denna? Tror jag att jag helt magiskt en dag får för mig att börja blogga igen?
Varför skulle jag göra det, egentligen? Idag fick jag ett infall, men vet inte om det bara var lusten att få skriva lite, att känna att hjärnan fortfarande fungerar eller om om det kan vara något annat påhitt mitt huvud har. Jag känner mig lite mosig idag, inte för att jag inte fått sova inatt (för hela familjen har faktiskt sovit bra) utan för att jag har för mycket tid att tänka.
Idag är en sådan dag när jag känner för att sätta mig och skriva en annons för att hitta ett nytt hem till hunden. Hon går mig inte på nerverna idag så det är ju inte för att jag vill slänga ut henne med huvudet före, utan jag har så  fruktansvärt dåligt samvete för att hon inte verkar må bra med oss, eller med mig skulle jag nog säga.
Hur skulle livet se ut om jag inte hade hunden? Tomt.
Jag vet ju hur det var när vi skaffade henne, som vanligt så hade vi nog lite bråttom och trodde vi skulle få en ny Zazza... Men vi är ju så, jag och min man. Impulsiva och vill vi ha något så ska det fixas nyss. Det har sina för och nackdelar. Väldigt mycket nackdelar skulle jag väl säga. Ofta så blir det väldigt bra i slutändan, andra gånger så blir det katastrof och sen har vi de gånger som inte är helt katastrofala men kanske inte heller det bästa vi kunde ha gjort.
Någon annons på hunden blir det inte idag heller. Jag är inte ensam om att älska henne.