LUUS

Lite Udda, Unik och Speciell

Lördag 28.4-07 Resfeber!!!

Kategori: Fine på G

Ja.. Som vanligt så har jag resfeber och vaknade klockan halv fem imorse. Hunden sov inne hos mig inatt och hon blev alldeles hispig när jag var ut på toa och ville antagligen gå ut, så jag gick ner och släppte ut henne och sen la jag mig framför tven och fastnade där till mamma kom ner och frågade mig var Zazza var, klockan var nog runt sex då och hon skulle upp och jobba. Jag gjorde henne sällskap med frukost och sedan lade jag mig framför tven igen. Nu försöker jag få hem lite musik men det vill inte riktigt så som jag vill. Tänkte nämligen lägga in lite nyare musik i telefonen så jag kanske överlever! Kan inte leva utan musik knappt!

Tittade på En obekväm sanning på tven. Har sett den förut, men det är någonting som man kan se på om och om igen och man blir lika tagen av den varje gång! Det är Al Gore (USAs förra vicepresident) som talar om vårat nuvarande största miljöproblem. Tack vare honom så har världen faktiskt fått upp ögonen för vad det är vi gör mot våran värld egentilgen, nu är det bara upp till var och än att ta ansvar och göra någonting för vår planet, vår värld, vårt land, vår ort, våra vänner och vår familj. För kommande generationer som skall leva på denna planet efter oss, som tar över. Vi måste inse våra fel, innan det är försent.. En nyttig film som du måste se,  jag menar verkligen MÅSTE! Jag kommer att hemsöka dig om du inte tänker se den. Man blir verkligen tagen utav den. Fick se den för första gången med skolan, det var obligatoriskt för klassen att gå till Norrtäljes biograf och titta på den och det är jag glad för. Och nu har jag alltså sett den igen och jag skulle inte tveka om jag fick chansen att se den igen och igen.. och igen.. och igen. Varje chans jag kommer få kommer jag också att ta! Skulle vilja se IRL också, Al Gore far runt i världen och har föreläsningar eftersom han säger att han måste ta det stad för stad, person för person och familj för familj. En man med vett i skallen!
Läs mer


En obekv?m Sanning

- - - - - - - - -

I g å r   d å ..
Då var jag i skolan, mobbades lite med folk för att jag skall till Rhodos idag.. Efter skolan var jag direkt hem till Trisse och vi gjorde sällskap till mig för att ta min moped till Herräng hem till familjen Mattsson för att måla en byrå. Monika bjöd även på mat, tacos =D. Trisse erbjöd sig att hjälpa Monika med middagen och skar upp grönsaker medan jag är så värdelös på matlagning och sådant så jag gjorde dem bara sällskap i köket. Trisse försökte döda mig! Förs höll hon på att sticka kniven i magen på mig sen skar hon mig över handen (eller det blev bara ett skrapsår, men ändå!) och sedan började vi ettlitet vattenkrig och jag och Trisse hamnade ute i bara strumpor, men jag vände när hon sprang ut på vägen eftersom det var grusigt där, och jag är inte direkt ett fan av att få grus under fötterna. När hon hade skurit upp tomaterna klart och lagt över dem i en skål så kladdade hon lite på mig.. med tomatsaften! Och det mådde min hud bra av.. INTE! Så idag känner jag att det skaver ganska så bra.. Men men..
Efter middagen strippade jag och Trisse och började grundmåla, byrån mest men av någon konstig anledning fick vi även färg på varandra.. Och Jens var inte så oskyldig heller riktigt.. Inte för att han hade någon pensel och målade utan bråkade med mig så jag fick färg ändå på mig! Men tackochlov vattenlöslig färg, så det var inte såå svårt att få bort.

När vi målat ett lager färg så satte vi oss och masserade varandra. Jens på Trisse och Trisse på mig=D eller skall vi säga att vi plågade varandra? Jag skrek nog lite väl mycket iaf! Men vaddå? Jag har ömma axlar nu av någon konstig anledning! Sen böt Jens och Trisse plats så Trisse masserade Jens och Jens mig, jaaa.. Jag ÄR lat och orkar inte massera! *stolt latmask!* Sen undrade Monika om inte jag ville chatta med Robin som var ute på MSN och självklart så ville jag det =D Men när meddeladena inte ville komma fram längre så orkade jag inte längre så jag började klämma lite på Jens som satt och masserade Trisse. Jävla Gnällspik det är! Jag tog knappt i och så siter han där och försöker han dra sig undan. Men jävlar vilka kratrar han fick på ett ställe! Två brevid varandra ^^ Jaaa.. Jag ÄR ett pillmonster! *Stolt pillmonster!*
Sen spelade vi Xbox! Inte så jätte länge, men en stund iaf. Xboxet var fortfarande kvar på Robins rum efter att han och jag hade suttit där och spelat kvällen innan han for. Så jag satt och sniffade kuddar=D Guud vad jag saknar min Robin<3
När vi spelat en stund så var vi tvugna att fara hem igen så att jag inte skulle behöva ha så mycket panik idag för att jag inte skulle vara färdigpackad. Men det är nog ingen fara nu. Trisse kom med mig hem och vi pratade lite eftersom vi inte kommer kunna prata på en vecka direkt. Men hon lessnade när jag började mumla med mig själv och knappt kunde konsentrera mig på våran konversation. Och det var ett litet tecken på min resfeber..
ALLTID kommer den, det slår aldrig fel.
Nu skall jag gå och duscha.. Sen har jag nog lite att fixa med som jag lovat mamma och pappa.
Rhodos, Here I Come!

K r a m k a l a  s !

Kommentera inlägget här: