LUUS

Lite Udda, Unik och Speciell

Måndag 25.6-07 Enklinge =)

Kategori: Fine på G

Ja, då har man spenderat en helg på Enklinge tillsammans med Mormo, Margit, Trisse, Karina, Kaj, Toffe, Gun, Kenneth, Jörgen mfl. och jag kan ju inte direkt påstå att jag hade tråkigt =) inte hela tiden iallafall!

For med 10 färjan i fredags till Åland och blev upplockade vid bussplan i Mariehamn av Margit som körde oss hem till Gammelmormor där vi var i några enstaka timmar till det var dags att åka genom Åland till färjfästet i Hummelvik och därifrån åkte vi till Enklinge med Alfågeln, då fick Trisse även avnjuta Ålands enda tunnel som man åker genom på vägen dit =). I brist på annat så satte vi oss och funderade över hur många olika kombinationer det finns på nummerplåtarna till bilar och vi kom fram till att Sverige kan ha 24,364,611 olika medan Åland bara kan ha 28,971 eftersom de har ÅLx-xxx och Sverige xxx-xxx, ja.. som sagt i brist på annat att fundera över xD

Ålands tunnel
image152

K  ä  r  l  e  k
image153

Höll på att bli bortångade utav hettan på däcket eftersom jag och Trisse hade sådant flyt att sätta oss under skorstenen som flämtade ut all varmluft över oss, eftersom det tydligen inte räckte med solen som sken så vackert över oss..

Efter den tim-långa färden var vi äntligen på Enklinge och Karina, Kaj och mormor åkte med bilen och jag, Trisse, Toffe och Margit påbörjade en promenad till stugan med blev ganska snart upplockade utav Jörgen som kom efter oss, så vi behövde ju inte gå så långt ändå!

Midsommarmiddagen var väl trevlig, jag och Trisse fick sitta lite avsides medan de andra trängdes runt matbordet, jag hade inte nån jätte-matlust så jag nöjde mig med en potatis och en bit korv... Kanske borde tagit för mig mer av all mat, men det är väl inte så jätte enkelt när man mår illa kanske.. ?

Sedan bar det av till "berget" där midsommarstången restes och Ålänningarna sjöng så vackert på deras söta lilla sång om svenska språk å shit.. xD Jag och Trisse hade några beundrare där vi stod och tafsade på varandra, vi tyckte nämligen att det skulle vara superskoj att ploja med smågrabbarna som stod och tittade på oss så vi betedde oss som lesbiska och det fick  man ju höra sen från Toffe som snakkat med två tjejer senare och frågade vilka vi var eftersom vi ropade till honom att vi skulle till stången igen "Det är mitt ex och hennes nya flickvän." svarade han då "ja, tyckte väl att de såg lite lesbiska ut" vilket svar! Ja, men det var skoj ändå.. Att jag och Trisse är sådana skådespelare som kan spela lesbiska, eller var det kanske inte ett skådespeleri? Vem vet, jag och Trisse kanske är lesbiska eller bisexuella egentligen men vågar inte gå ut med det ordentligt, så vi plojar om det så att vi inte behöver skämmas när vi står där och tar på varandra... Fundera på den du! xD

Kvällens nästa mål för flera var dansen, men det blev ingen dans för mig eller Trisse, ingenting som jag beklagar mig över. Det hände nog inte så mycket spännande på midsommarafton, eller jo, det gjorde det men ingenting som jag tänker sätta mig att skriva här inför allmänheten! Kan väl bara kort och gott säga att Toffe pratade ut ordentligt med mig och Trisse och det uppskattas ganska så mycket utav mig iallafall!

Midsommardagen.. Vad gjorde vi då? Sov halva dagen.. Ja, dagen bara gick helt enkelt. Tittade på tv, läste tidningar och böcker och sådant. Men på natten vart det kattförlossning och Trisse fick leka barnmorska xD bra att veta hur sådant går till om man ska bli djurvårdare kanske! Inte för att jag var så inne i det hela eftersom jag nästan somnade där jag låg i soffan och tittade på filmen som gick på tv:n.

Söndag var en jätte seg dag som bara gick, fruktansvärt långsamt och det kändes som om det var en evighet innan klockan äntligen blev 21 och det var dags att fara till färjfästet för att åka tillbaka till fasta Åland och tillbringa en natt hos gammelmormor i stan.

Idag vaknade vi av mormor klockan 10 som sa att det var en timme kvar till bussen till stan och Trisse hoppade in i duschen medan jag åt frukost och väntade på att få ta över duschen efter Trisse sen. Tog stadsbussen och vandrade omkring på gatorna i Mariehamn och var in och ut i några affärer medan vi väntade på att bussen till Bergshamn skulle gå, fick en tröja utav mormor då =)

På färjan kalasade vi på hamburgartallrikar och korv med pommes till lunch och sedan var en sväng till taxfreen och jag köpte två nagellack, ett svart och ett knallrött xD och strax var vi tillbaka i Sverige igen.
Kom till Hallsta ungefär 15.15 som vanligt och vi splittrades upp, Trisse blev upplockad av Inger och mormor gick hem och jag promenerade långsamt hemmåt. När jag paserat Lingren's ringde Robin och tyckte att jag kunde vända tillbaka tjugo meter och hälsa på honom där han satt i bilen och väntade på Monika som var inne på Apoteket, men eftersom jag är så fruktansvärt lat utav mig fick han komma och möta mig, bära min väska de där tjugo metrarna och säga till Monika att han skulle komma med mig hem xD *lillfingret* alltså slapp jag bära min jobbiga väska hem längst lindvägen x)


Hemma var det dött eftersom mamma, pappa och Johannes mötte oss vid grinden på väg till Gävle för att shoppa. Var hemma några timmar med Robin och sedan kom farfar och hämtade mig och Zazza så vi kunde gå på avslutningen med hundkursen, Robin gick upp till banan för att träna. På hundkursavslutningen gick det bra, hade en typ ploj-tävling och jag och Zazza gjorde bra ifrån oss och hamnade på andra plats utav sex ekipage, vi var bara 1 poäng under det vinnande ekipaget! Men jag hade nog kunnat göra bättre om det inte vore för att  blivit ganska så förskyld, alltså har jag inget tålamod eller humör för tävlingar utan blir bara deppig när jag inser hur dålig jag är och håller på att psyka mig själv.. *suck* Men det var ett trevligt avslut som sagt!

Mamma, pappa och Johannes kom hem för någon timme sedan och jag fick min födelsedagspresent redan nu x) ( bara åtta dagar för tidigt ) fick tre toppar (assnygga!) och jag är glad nu =)

Men nu väntar min voffsa på att jag ska ta en sväng runt gatan =)
K  r  a  m  k  a  l  a  s !
Kommentera inlägget här: