LUUS

Lite Udda, Unik och Speciell

Uppsala idag

Kategori: Fine på G

Wohooo! Jag har ju sån bra koll på vad mina fingrar trycker.. INTE! Kan hända att jag missar någonting så det blir lite galen felskrivning, men det bjuder jag på isf ;)

Men idag har jag vart med Trisse till Uppsala idag och shoppat lite. Det var tänkt att Trisse skulle shoppa sin födelsedagspresent från mig idag, har lovat henne 300:- till kläder, var först tänkt att jag skulle fixa ett presentkort till henne, men hon tyckte det var bättre att vi åkte in tillsammans ist. Det är bara det att Trisse fyllde år 27 augusti, så det har tagit sin lilla tid...

Men vi var nog inte på så mycket shoppinghumör idag, eftersom vi knappt hittade någonting. Jag hittade en enkel brun t-shirt för typ 70 kr på H&M och Trisse hittade tillslut ett par vinterskor, eftersom hennes nu har gett upp helt.
Kanske kan hitta någonting på lördag när vi ska in till Stockholm till The Studio, har planerat att ev. åka in lite tidigare för att kika runt i affärer en stund innan.

När vi kom hem till Hallsta igen så gick jag hem till mig och släppte ut hundarna en stund. Sedan tog jag bilen upp till macken och blev typ 550 kr fattigare... Det är inte alls billigt med bensin vill jag lova! Och sedan vidare ut till Herräng igen.

Har pluggat lite kemi eftersom jag ska ha en mindre uppsats klar imorgon om grundämnet silver. Och på tal om det så kan jag ju berätta att Sterlingsilver som är stämplat 925 innehåller 92,5% silver, resten är koppar eller någon annan metall, men koppar är vanligast och så kan jag ju berätta att silver är den bästa elektriska ledaren, jaaa, bättre än koppar, men eftersom det skulle vara lite dyrt att göra varje liten sladd eller dylikt i silver så väljer man självklart det näst bästa materialet som är nååågot billigare.
Bara om man ville veta ;)

Har tankat hem 4 säsonger av Ghost Whisperer också, så det är min nya serie att följa =) Så har tittat på de första 4 avsnitten nu.

Annars... Ehh...

Halloween. Simon var här och vi var hem till Staffan och umgicks i hans nya lägenhet, vilket var trevligt. De flesta var utklädda och vi spelade några kortspel.

Kan ju få en liten bild på mig just nu kanske?
Kommentera inlägget här: