LUUS

Lite Udda, Unik och Speciell

Mitt 2009

Kategori: Fine på G

Nu har jag knåpat ihop en liten resumé av mitt 2009. Du får gärna läsa, om du orkar ;)

Januari 2009

Mitt 2009 startade jag med en dunderförkylning med feber och allt. Nyårafton blev då lite lidande, men jag kom och gick som jag ville helt enkelt.
Jag blev äntligen av med tandställningen efter flera år.
Spenderade några dagar i Vemdalen tillsammans med Robin och familjen, morbror med familj och två familjer till. Riktigt gosiga dagar med skidåkning och bowling. Då de andra satte sig i bilarna och rullade hemmåt stannade jag och Robin en dag till i backen innan vi frammåt kvällen rullade hemmåt vi också.
Sen hade jag en ny dunderförkylning.
Robin skaffade sig sitt första husdjur, lilla chinchillan Vivan.



Februari

I februari tog jag äntligen tag i körlektionerna och gav mig fan på att jag skulle klara körkortet inom kort.
Robin skaffade sig en till chinchilla, Zouzou.

Mars

Körlektionerna fortsatte.
Firade Jens 18års dag i Norrtälje med flera kompisar och drog vidare till Mobergs, en riktigt trevlig kväll.
Veckan därpå firades Robins 20års dag med familj och vänner.
Jag rullade fram på halkbanan i Östhammar i 3dm snöslask.
Sista mars åkte jag och Robin till Uppsala där jag skrev teoriprovet för körkortet och jag klarade det galant!


April

Börjar med en rivstart i April då jag, i Östhammar, klarade min uppkörning. Trisse trodde att det var ett första aprilskämt först, men gissa vem som körde hem från Östhammar med sin älskling sittandes brevid!
Jag, Robin, Tove, Gustav och Johannes spenderade några timmar i Norrtälje tillsammans med lite bowling.
Slutet av april kom första studentskivan, Linns som var på Mango bar i Stockholm.

Maj

Årets mest händelserika månad tror jag!
Trisses studenskiva gick av stapeln och den kvällen bröt jag tydligen båtbenet i högra handleden. Ett dygn senare tvingade Robin och Monika mig till läkaren för att kolla upp det. Jag kom därifrån med en gipsskena och misstanke om en fraktur i båtbenet.
Veckan efter konstaterades det.
Mösspåtagning, studentbal och student med gips helt enkelt!
Robins mamma och mormor var så gulliga som sydde ihop min balklänning och under balen fick jag många kommentarer om att jag var vacker. Simon var min kavaljer.
Studentdagen var mest tårar och plocka ur lägenheten i Gimo i flera timmar. Dagen efter firades det med släkt och lite vänner hemma hos mig.
Jag, Trisse, Robin och Jens bilade ner till Göteborg i samband med att grabbarna hade tävling i Lerum. Vi spenderade en dag på Liseberg och hade jätte kul tillsammans! Dagen då pojkarna skulle cykla hela dagen tog jag och Trisse bilen själva in till Göteborg och gick på Universeum och promenerade runt lite.


Juni

Mestadels jobb faktiskt. Böt gipset som hade börjat glappa. Var till Avesta en sväng och firade Simon.

 



Juli

Mera jobb, tillochmed på min födelsedag. Men den hann vi ändå fira. Simon och Jonte kom från Avesta för min skull =)
Jag blev ÄNTLIGEN av med gipset! Var ganska stel och öm i handleden så kunde inte jobba den dagen som det egentligen var tänkt.
En mysig dag i på stranden Hargshamn med gänget.
Jag och Robin tog med oss Johannes, Leanda och Lovina till Kolmården två dagar. Ungarna uppskattade det jätte mycket, men undrar om inte föräldrarna uppskattade det mer XD


Augusti

Jobbade mig igenom större delen av augusti också.
Blev en sväng hem till Johan i Nittorp med Trisse där vi stannade några dagar. Han bor riktigt mysigt den grabben!
Blev två vändor till Åland, första i samband med att Stoffe skulle flytta för att plugga sjöman där och andra åkte bara jag och min bror över då han behövde ha en cykel.
Jag köpte mig en ny laptop, hp Pavillion.
Vi flickor hade oss en riktigt tjejkväll med en försäljare från Lustgården i Uppsala. Grabbarna passade då på att ha en pokerkväll som vi senare våldgästade!


September

Efter tre år var det dags att byta p-staven, sen var jag ganska öm i vänsterarmen.
Nella bjöd in hela gänget på kräftskiva/grillfest hemma på sin veranda i Norrby. Bland de mysigaste kvällarna hela året med gänget då vi åt gott och drack gott och bubblade en jävla massa!
Den 18e åkte jag, Robin, mamma, mormor, Johannes och Leanda till Cypern och spenderade en helv varm skön vecka med sol, bad och shopping. Åt massor med god mat och bara njöt av ledigheten!
Sista dagen på Cypern firade jag och Robin ett år förlovade.


Oktober

Jobbade lite och var i skolan lite mera.
Jag och Robin spenderade en hel vecka hus- och kattvakt åt morfar så vi hade det jätte mysigt med att laga middag åt oss själva och leva för oss själva hela veckan.
Spenderade en eftermiddag i Östhammar med gänget och bowlade.
Den årliga Ullaredsresan gick av stapeln så jag, mamma, Mia och Fia bilade ner och shoppade massor.
Min Sony Ericsson W595 la av efter att inte ens haft den ett år.


November

Jag köpte en ny telefon, LG kf900.
Firade Halloween i Staffans lilla trånga etta med hela gänget och Simon.
Jag, Trisse, Tove och Emelie åkte in till Stockholm och spenderade en hel låång dag där tillsammans med att bli fotograferade och avslutade kvällen med en rejälv middag med asiatiskt-/sushibuffé.
Var på bio, först med Johannes och Robin och sen med Robin, Trisse och Jens. såg Upp och sen NEW MOON!

December

Robins rum fick nya tapeter och möbler.
I mitt rum började det äntligen hända någonting med utsliten isolering som ersattes av frigolit.
Josse fyllde arton och det firades ordentligt först med middag i Gimo och sedan vidare in till Uppsala och partade på Kalas. En riktigt lyckad kväll!
Tog med mig Stoffe och Jocke in till Uppsala och såg Avtar på bio.
Julafton firades både i Hallsta och i Herräng. Jag och Robin åkte fram och tillbaka. Vi hann även detta år åka förbi kyrkan och tända ljus för våra saknade.
Jag köpte en ny digitalkamera, Samsung ST500.
Jobbade lite då och då och hade en hejdundrande avslutning av året i Stockholm hemma hos Gustav med flera av vännerna. Vi åt först en rejäl middag tillsammans och sedan chillade vi i lägenheten. Precis som det ska vara!

Jag har hunnit med flera turer till Avesta och Johan har hunnit upp många gånger från Nittorp. Jag har gosat mig igenom året med Robin och tagit många promenader med Trisse och Zazza.
Det här året har jag även lärt mig att uppskatta mina vänner och de kvällar som vi drar ihop och faktiskt gör någonting tillsammans, även om det bara är att sitta och prata eller att spela GH eller vadsomhelst!
Jag har kommit så mycket närmare mina svärföräldrar och Robins mormor det här året.

Det är mina vänner som har vandrat med mig genom året.

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: