LUUS

Lite Udda, Unik och Speciell

Vemdalen =)

Kategori: Fine på G

Igår satt vi flera timmar i bilen, allt för att komma till skidparadiset med typ lika mycket snö som hemma.... En liten besvikelse faktiskt.. Men men...

Stannade till vid stugan utanför Bollnäs och åt lunch, jag, pappa, Robin och Johannes stannade vid stugan medans mamma åkte till Arbrå och köpte pizza och kebab. Vi pulsade genom snön fram till stugan och Johannes satt inne i värmen medans vi andra letade reda på spadar och allt möjligt och skottade fram en parkering till bilen.

Sedan vidare till Sveg där jag och mamma gick in på Dollar $tore och handlade snask ^.^ De andra åkte och tankade.
Det tog sin lilla tid men strax före fem var vi i Vemdalen och hyrde skidor till Johannes innan vi åkte till stugan.
Blev en tripp till Ica när vi installerat oss för att inhandla middagen, tunnbrö'rulle med räksallad ^-^

Tog det lungt med fika och några timmar framför tvn innan vi gick och la oss.
Men jag fick fan inte sova ordentligt!!! Halsen bara skavde hela jävla natten och klockan tjugo i sex vaknade jag för typ femte gången och gick på toa, då ska Johannes vakna också. Fattar inte hur ungen kan vakna så tidigt!

Runt nio kom pappa in och frågade om vi skulle åka skidor idag eller om vi åker imorgon. Jag kom fram till att jag åker imorgon och Robin gör likadant.
Men Johannes har åkt skidor iallafall.
Jag, mamma och Robin var till skidshoppen istället. Jag köpte mig en fodrad mössa och så hittade jag ett armband från SNÖ som var på rea. Robin däremot han skulle ha nya glas till sina skidglasögon, men de fanns inga på lagret och de skulle kosta 1000kr och ett par nya googles kostar 1500kr så Robin kom därifrån med nya googles istället. Väldigt snygga sådana dock!

Nu håller mamma på med lunchen, potatis- och purjolökssoppa, Johannes är hyper...
Sen ska jag och Robin ner till dalen och handla lite. Jag behöver långkalsonger, har bara ett par, och jag ska kolla om jag hittar något underställ som kan tänkas duga åt mig.

PoK

KOMMENTARER:

  • Inger säger:
    2010-01-17 | 23:32:42
    Bloggadress: http://ingerandersson.blogg.se/

    Tack så mycket för den snälla kommentaren du lämnade på min blogg! =)

    Super fin blogg du har!



    Kram Inger

Kommentera inlägget här: