LUUS

Lite Udda, Unik och Speciell

Solskenet i Herräng

Kategori: Fine på G

Idag är jag i Herräng igen! Dessutom har jag mitt älskade odjur här också! Zazza var så glad när hon såg mig så hon var som en flygande vante i en orkan! Absolut ingenting ovanligt när jag kommer hem till henne ;)

Helgen i Tyskland var VARM! Satan så varmt det var! Vi kom dit i fredags lagom innan Robins träning började, jag satt på läktaren och såg på i den gassande eftermiddagssolen.
Vi checkade in på det jättefina hotellet (tre stjärnor *OMG*) innan vi åkte tillbaka till banan.
På kvällen var vi till en Italiensk resturang och åt pizza med Guilhem, Enora och de andra franska människorna och Venezuela-människor som vi hade sällskap med.

Lördagen började vi med en ganska god hotellfrukost efter en superskön natt i underbara sängar och sedan åkte jag och Robin till banan. Det var riktigt varmt och jag lyckades bränna mig ganska duktigt trotts det att jag hade solskydd på mig! Värst brände jag näsan =/
Robin cyklade inte så jätte bra... Han hade ingen bra dag helt enkelt!
På kvällen åkte vi till samma resturang som fredagen och jag åt en jätte god lasagne! Hade väldigt trevligt trotts att jag inte förstod vad någon sa förutom när Guilhem pratade med Robin på engelska eller sa något till mig, tur att jag har min egen tolk!

Söndag morgon checkade vi ut och sen var jag tvungen att vara FÖR påklädd... Inte alls skönt i hettan, men vad gör man inte... Robin tog sig till semin iallafall, men skulle nog ha kunnat göra mycket bättre ifrån sig. Inget heat var riktigt bra =/
Jag satt ganska mycket i skuggan i ett tält varifrån jag inte alls såg banan, men jag hade väldigt bra flyt och gick till läktaren lagom till det att det var Robins heat, missade inte ett enda^-^
Vi lämnade banan innan alla heat var slut för att jag mådde så dåligt.. =/

Åkte genom större delen av tyskland och parkerade på en parkering inte alls långt från färjan till Danmark och spenderade natten i bilen, ingen bra natt vill jag säga!
Vaknade måndag morgon med halva ansiktet uppsvullet och eksem och utslag från bröstet och uppåt. Då mådde jag uruselt både psykiskt och fysiskt! Hällde i mig 12 betapred och efter någon timme hade svullnaden lagt sig väldigt mycket, men det var fortfarande inte alls bra. Vi åt lunch på McDonalds innan vi åkte vidare och jag åt en jätte god Wrap med grillad kyckling!

Vi hade det lagom mysigt i bilen med Harry Potter och Dödsrelikerna spelandes hela vägen.
Vid 22-tiden ringde först Robins telefon och sedan min och det var Robins mor som ville kolla läget och min far, vart lite chockad över att pappa ringde bara sådär, det är absolut ingenting vanligt i min familj! Men det är alltid kul med lite omväxling!

Kom hem till Herräng runt 00:20-30 och lastade bara ut de stora väskorna och jag åt en macka innan vi gick och lade oss.

Igår började jag och Robin tvätta och plockade ur bilen innan Robin körde mig till Hallsta när han skulle hämta Jens i Älmsta som kom med bussen från skolan. Som sagt så var Zazza lycklig över att se mig och sen tog jag en promenad med Trisse!
Spenderade någon timme med Stoffe framför tvn innan vi och pappa åkte till Henka och Lotta när Henka vart och hämtat mamma, mormor, Lovina och Johannes från Arlanda, de har varit på Mallorca i en vecka. Vi var iallafall dit och fikade och Lotta hade bakat jätte goda vaniljbullar!
Robin mötte oss där och stannade en halvtimme innan han skulle på styrelsemöte.
Nu är det inte långt kvar innan nästa kusin borde ploppa ut! Han är beräknad inom en vecka så nu väntar vi med spänning på att få träffa honom ^-^

När vi kom hem från Henka och Lotta riggade Stoffe projektorn till datorn och vi började titta på den bästa julkalendern genom tiderna, Mysteriet på Greveholm! Trisse och Tobbe kom också över och vi tittade på några avsnitt. Sen tog jag och Robin Zazza med oss ut hit! Ska försöka tvätta färdigt idag och ikväll blir det middag hos mina föräldrar, lät som att det skulle bli entrecôt?

Jahapp, nu ska jag försöka skriva klart sista läsloggen och sen funderar jag på att åka en sväng till Hallsta, men vi får se. Lite trist att vara ensam här ute när jag har för mig att det finns folk som är lediga i hushållet i Hallsta.

BMX-banan i Romans

Lyckades få med mig Robin på promenad en dag ^-^

Jag följde med Robin, Guilhem, Miky, Niko(?) och en till kille
(som jag inte minns namnet på) till en bana i Chabeuil

Mycket fler bilder än så har jag inte att visa faktiskt, är ganska dålig på att fota ibland =/